فروش پارچه بیمارستانی
خانه / پارچه اسپان باند / قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی در بازار تهران

قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی در بازار تهران

قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی در بازار تهران در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا دچار نوساناتی شده است و قیمتی بسیار بالاتر نسبت به قبل پیدا کرده است. اما باز هم از پارچه های ارزان به حساب می آید.

پارچه اسپان باند چگونه تولید می شود؟

پارچه یاسپان باند را می توانیم از جمله منسوجات بی بافت به حساب بیاوریم. جنس اصلی این پارچه از پلی پروپلین است.

پارچه ی اسپان باند را با نام هایی همچون: بی بافت، یک بار مصرف، نبافته، لایه ی سوزنی، نبافته ی سوزنی و نبافته ی اسپان نیز می شناسند.
این پارچه های اسپان باند مانند پارچه های معمولی نیستند که از تار و پود و الیاف نخ تشکیل شده باشند. بلکه اسپان باند از الیاف پرس تشکیل می شود.
این پارچه دارای ضخامت و وزن های متفاوتی است. برای آن که بتوانیم بهتر منظور خودمان را در رابطه با منسوجات بی بافت برسانیم می توانیم به نمد و موکت و نوع بافت آن ها اشاره کنیم.
فرآیند تولید پارچه ی اسپان باند به این شکل است که موارد اولیه ی تشکیل دهنده ی این پارچه رابه دستگاه اکسترودر وارد می کنند.
پس از این که این موارد ذوب شدند، پلی پروپلین وارد یک مجموعه از سوزن هایی به شکل سرنگ می شوند که با فشاری که از طرف دستگاه اکسترودر به آن وارد می شود، مواد مذاب به صورت الیاف بسیار باریک و به شکل رشته های فیلامنت خارج می شوند.
فیلامنت ها بعد از این که خنک شدند، بر روی نقاله هایی که در خط تولید کارخانه موجود می باشند به شکل آیرودینامیک، کش داده می شوند و لایه های اسپان به این صورت تولید می گردند.
شاید فکر این موضوع که پارچه های اسپان باند به تازگی شناخته و وارد بازار شده اند ذهن شما را نیز درگیر خود کرده باشد و فکر کنید این یک محصول جدید و نوآورانه است. اما باید بدانید که اسپان باند صنعتی با قدمتی دیرینه می باشد.
این صنعت اسپان باند به زمان تولید نمد می رسد.
البته خالی از لطف نیست که بگوییم صنعت بی بافت که به شکل پارچه اسپان باند می باشد، حاصلی از تکنولوژی عصر جدید است.
اسپان باند از سال ۱۹۴۰ میلادی نیز مورد توجه بسیار ویژه ای قرار گرفته است و برای تجارت نیز آن را مفید و قابل سوددهی دانسته اند.
اگر شما هم مثل من تمایل داشته باشید تا بدانید که اصلا اسپان باند را چه کسی اختراع کرده است و از کدام کشور بوده است، باید بگویم طبق تحقیقات مشخص شده است که ابتدا دو نفر از پرسنل و کارمندان شرکت کورنینگ آمریکایی برای تولید پشم شیشه، اسپان باند را به ثبت رسانده اند.
در ادامه نیز فردی به نام کلندر از آمریکا در سال ۱۹۴۵ میلادی، از فرآیندهای اسپان باند مشابه جهت تولید پشم شیشه ی معدنی به ثبت رسانده است.
اسپان باند در کل در سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی به عرصه ی تجاری سازی رسیده است.

قیمت پارچه اسپان باند

عرض ها و گرماژهای پارچه اسپان باند بی بافت

پارچه های اسپان باند در وزن ها و ضخامت های گوناگونی تولید می شوند که هر مورد برای تولید یک نوع محصول استفاده می شود.
برای این که با خصوصیات کلی پارچه های اسپان باند آشنا شوید لازم بدانید که کلا گرماژ به چه معناست؟
هر متر از پارچه در عرض های مختلف، دارای یک وزن به خصوصی می باشد که به طور اصطلاح به آن گرماژ می گویند.
در واقع هر چقدر گرماژ یک پارچه بیشتر باشد، مسلما ضخامت آن نیز بیشتر خواهد بود.

به طور کلی پارچه های اسپان باند در گرماژهایی بین ۸ گرم تا ۴۰۰ گرم تولید می شوند و عرض این پارچه در بیشتر کارخانه ها معمولا بین ۱۲۰ سانتی متر تا ۱۶۰ سانتی متر است.

چه مشخصاتی برای پارچه اسپان باند در نظر می گیرند؟

مشخصات پارچه های اسپان باند در مصارف گوناگون متفاوت است.
واقعیت امر این است که برای هر نوع مصرفی، پارچه های اسپان باند را با خصوصیات خاصش تولید می کنند.
ویژگی ها و فاکتورهایی هستند که پارچه های اسپان باند را از یکدیگر متمایز می کنند و تمامی انواع این پارچه ها دارا هستند شامل موارد ذیل است:

  1. وزن و یا گرماژ پارچه های اسپان باند
  2. عرض پارچه ها
  3. رنگ بندی های هر پارچه
  4. طول هر رول از پارچه

همچنین پارچه های اسپان باند با توجه به نوع محصول تولیدی می توانند شامل ویژگی های زیر نیز باشند:

  • آب گریز بودن
  • آب دوست بودن
  • ضد آب و یا واتر پروف بودن پارچه ها
  • چاپ دار یا ساده بودن
  • دارای حالت آنتی باکتریال
  • دارای خاصیت آنتی یووی بودن
  • لطافت خاص در پارچه ها

قیمت پارچه اسپان باند

باید به این نکته ی مهم نیز توجه کنید که داشتن این ویژگی ها با توجه به نوع مصرف و اینکه این پارچه ی اسپان باند قرار است برای تولید چه محصولی استفاده بشود الزامی می باشد.
مثالی که برای این مورد می توانیم بیان کنیم این است که پارچه ای که برای تولید پوشک بچه مورد استفاده قرارمی گیرد، باید خاصیت آب دوست بودن را داشته باشد و جذب آن سریع باشد. به این گونه پارچه ها با این مشخصات و خصوصیات پارچه های اسپان باند هیدروفیل می گویند.
در مقابل این پارچه ها می توانیم از آن هایی نام ببریم که برای عایق استفاده می شوند. مسلما این پارچه های تولید کننده ی عایق باید ضد آب باشند.
در زمانی که می خواهید سفارشتان رابه ثبت نهایی برسانید، از فروشنده تقاضا نمایید تا تمامی ویژگی های مورد نظرتان را که بر اساس اقدام به خرید این نوع پارچه کرده اید، در قراردادی که با شما بسته می شود و یا فاکتوری که به شما داده می شود درج کند.
این کار مخصوصا در سفارشاتی با حجم بالا و یا واردات به شدت توصیه می شود.

نکته ای که شاید هر فردی به آن توجه نمی کند، در صورتیکه باید مورد توجه به صورت ویژه واقع شود این است که، تعداد بسیار محدودی از تولید کنندگان داخلی هستند که توانایی تولید اسپان باندی که بیش از یک لایه دارد را دارا هستند.

پارچه اسپان باند و مصارف آن برای بیمارستان ها

شایان ذکر است تا بیان کنیم در حال حاضر به علت وجود بیماری کرونا و این که افرادی آن را با نام کووید ۱۹ می شناسند و شیوع آن، افراد و تولیدی های زیادی به استفاده از پارچه های اسپان باند و یک بار مصرف روی آورده و بهره ی زیادی از آن می برند.
پارچه های اسپان باند چند لایه نیز وجود دارد که از طریق آن می توان محصولات بیمارستانی تولید کرد.
اسپان باند های لایه ای معمولا بین یک تا سه لایه تشکیل می شوند.
در یک اسپان باند سه لایه، لایه ی وسط آن از ملت بلون تشکیل می گردد.
ملت بلون را می توان یکی از منسوجات بی بافت دانست که دارای ویژگی هایی چون ظرافت الیاف پارچه و قدرت نفوذناپذیری بالا در برابر مایعات می باشد.
ماده ای که برای ساخت ملت بلون استفاده می شود همانند اسپان باند، پلی پروپلین می باشد.
این پارچه یکی از پرمصرف ترین منسوجات بی بافت به حساب می آید.
اسپان باندهای چهار لایه ای هم وجود دارند که از نفوذ انواع باکتری و میکروب به آن جلوگیری می کنند و در واقع برای تولید انواع ماسک، گان های جراحی و موارد بهداشتی دیگر نیز استفاده می شوند.
از پارچه اسپان باند بیمارستانی در تولید انواع وسایل مصرفی مانند موارد ذیل استفاده می کنند:

  1. دستمال ها و پدهای بهداشتی
  2. لباس های اتاق عمل و جراحی
  3. زیرانداز و رواندازهای بیماران
  4. کلاه و ماسک و لباس بیماران
  5. لباس های یک بار مصرف
  6. روکش کفش هاو تجهیزات جانبی
  7. ساک وسایل
  8. رویه های بهداشتی در پدهای بانوان و پوشک بچه

قیمت پارچه اسپان باند

قیمت پارچه اسپان باند بیمارستانی در تهران

پارچه های اسپان باند با توجه به زمان ها و مکان های گوناگون و همچنین برای مصارف مختلف دارای قیمت های گوناگونی هستند.
پارچه های اسپان باند در کارخانه های مختلفی همچون شهرهای ملایر، همدان، تبریز، تهران، اصفهان، یزد، مشهد و کلاردشت تولید می شوند.
البته بیان نام این کارخانه ها دلیل بر این نیست که اسپان باند در شهرهای دیگر تولید نمی شوند. بلکه این کارخانه ها در این شهرها از شهرت و معروفیت بیشتری نسبت به کیفیت کالا برخوردار هستند.
که صد البته مهم ترین و معروف ترین کارخانه ها در شهر کلاردشت وجود دارند.
قیمت پارچه ها در یک شهر هم می تواند شامل تغییر و نوسان باشند.
مهم ترین دلیل تفاوت قیمت های پارچه های اسپان باند، سطح کیفیت این پارچه ها است. هرچه پارچه ی مورد تقاضا از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت به نسبت بالاتری خواهد داشت.
برای جویا شدن قیمت پارچه اسپان باند در تهران می توان به چند نوع کار رجوع کرد.
مراجعه ی مستقیم به درب کارخانه و مشاوره و مشورت با مدیران فروش آن مجموعه و گرفتن قیمت نهایی آن. این روش علاوه بر زمان بر بودن شامل هزینه هایی مثل حمل و نقل و رفت و آمد نیز می شود. اما خب موردی که در این بین وجود دارد این است که می توان خرید خود را بدون وجود واسطه انجام داد که این خودش سبب کسب سود بیشتر برای خریدار خواهد بود.
مورد دیگر مراجعه به نمایندگی های فروش و کسب قیمت از آن هاست. این مورد نیز خالی از اشکال نمی باشد. وجود واسطه های قدرتمند در این بین سبب نوسانات شدید قیمتی در اسپان باند می شود و افراد و خریداران مجبورند اجناس مورد نظرشان را با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی خریداری کنند.
ازنظر خوبی هم می توانیم بگوییم خوبی این روش این است که هر فردی می تواند با مراجعه به نمایندگی کارخانه ی مورد نظرش در شهری که سکونت دارد، پارچه ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد. هزینه ی رفت و آمد و اتلاف وقت زیاد نیز از بین می رود.
مورد آخر این است که با جست و جو در شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی از آخرین قیمت پارچه های اسپان باند اطلاع کسب کرده و با مراجعه به تمامی سایت های موجود در این زمینه، قادر خواهد بود آن ها را با هم مقایسه کرده و در نهایت کالای مورد نظرش را با قیمت و کیفیتی که به دنبالش است خریداری کند.

از مهم ترین ویژگی هایی که تولیدی های محصولات بیمارستانی و نیز خود بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار به آن توجه می کنند این است که پارچه های محصولات بیمارستانی باید خنک و سبک باشد و ضد حساسیت بودن مورد مهمی است که باید رعایت شود. خنک و سبک بودن پارچه باید در کنار بدن نما نبودن باشد.
اعتقاد بر این است که افراد بیمار به تنهایی دردهای زیادی را متحمل می شوند بنابراین بهتر است که حداقل دغدغه ی لباس نامناسب در محیط درمانی را نداشته باشند.

قیمت پارچه اسپان باند

نمایندگی پارچه اسپان باند به قیمت درب کارخانه

در بازار خرید و فروش پارچه های اسپان باند، نمایندگی های وجود دارند که به صورت مستقیم با کارخانه ها در حال همکاری هستند و در واقع کارشناسان فروش همان مجموعه هستند که در شهرهای مختلف فعالیت می کنند. این نمایندگی ها تمامی محصولات تولیدی کارخانه را با همان قیمتی که می توان با مراجعه حضوری به درب کارخانه دریافت کرد، می فروشند و البته بعضی از آن ها حتی شرایط ویژه ای هم در نظر می گیرند. شرایطی مانند سفارش بالای ۵۰ طاقه با ارسال رایگان.
در میان این نمایندگی های معتبر، نمایندگی هایی هستند که با نام کارخانه پارچه ها را در معرض فروش قرار می دهند، اما واقعیت این است که آن ها واسطه ها و دلالانی بیش نیستند که فقط به فکر سود بیشتر و جیب خود می باشند.
بیشتر افراد تازه کار در زمینه ی پارچه به دام این افراد می افتند زیرا آشنایی کامل با انواع پارچه ندارند و اطلاعی از قیمت آن ها و دلایل تغییر قیمت ها و نوسانات آن نیز ندارند و همین موضوع سبب ضرر بیش ازحد این افراد آن هم در شروع کار می شود.
برای اطلاع از این که نمایندگی که به آن مراجعه کرده اید، معتبر است و نماینده ی واقعی همان کارخانه ی مورد نظرتان است می توانید از طریق تماس مستقیم با کارخانه و پرسش در رابطه با نمایندگی های موجود و یا با مراجعه به سایت کارخانه ها که اکثرا دارا هستند شوید و آدرس نمایندگی های اصلی و معتبر را پیدا کنید.

قیمت پارچه اسپان باند از درب کارخانه بسیار مناسب تر از پارچه هایی است که از طرق دیگر خریداری می شوند.
به سایت امتیاز دهید و ما را خشنود کنید.
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 5 (1 امتیاز)
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مشاوره و فروش شرکت های زنجيره ای تولید انواع پارچه های بيمارستانی :
معصومه يوسفی (مهندس نساجی)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09125814216
پاسخگويی تلگرام: 09371551600
کانال تلگرام: parchehyousefi@
پست الکترونیکی: parcheh.yousefi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

کارخانه تولید پارچه اسپان باند تهران

کارخانه تولید پارچه اسپان باند تهران

کارخانه تولید پارچه اسپان باند تهران بهترین و باکیفیت ترین تولیدات را به بازار عرضه …

کانال تلگرام اینستاگرام
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟